The CACUP Secretariat (2021- 2023) oversaw the recent revision of the Governance and Policies, Procedures and Standards Manuals. The two new CACUP manuals, and the Interim Curriculum Standards, now known as the Curriculum Standards Guide, are to be considered collectively for the purpose of the accreditation process. There will be a 16-month transition period prior to the obligatory use of these documents, starting from January 1, 2024. During this transition period, the Governance Manual (2023) will be in effect, however, for accreditation reviews, programs will have the option of selecting one of the following:
Le Secrétariat du CAPUC (2021-2023) a supervisé la récente révision du Manuel de gouvernance ainsi que le Manuel des politiques, des procédures et des normes. Les deux nouveaux manuels du CAPUC, ainsi que le Interim Curriculum Standards, désormais connus sous le nom de Curriculum Standards Guide, doivent être considérés collectivement aux fins du processus d’agrément. Il y aura une période de transition de 16 mois avant l'utilisation obligatoire de ces documents, à partir du 1er janvier 2024. Pendant cette période de transition, le Manuel de gouvernance (2023) sera en vigueur, cependant, pour les examens d’agrément, les programmes auront l'option de sélectionner l'un des suivants :
CACUP-ASLP Governance Manual (2023) / Manuel de gouvernance (2023)
Use for ALL accreditation reviews / Utiliser pour tous les examens d' agrément.
Choose ONE of the following / Choisissez l'UN des suivants:
1) Policies and Standards Manual (2017) / Manuel des politiques et des normes (2017) and the SAC Foundations (2004) / Foundations CAS (2004) / Compliance form / formulaire de conformité
OR / OU
2) Policies, Procedures and Standards Manual (2023) / Manuel des politiques, des procedures et des normes (2023) and the Curriculum Standards Guide (2021) / Guide des normes du programme d'études (2021)
After the transition period, beginning on May 1, 2025, the Policies, Procedures and Standards Manual (2023) and the Curriculum Standards Guide (2021) will be required for all accreditation reviews.
Après la période de transition, à partir du 1er mai 2025, Manuel des politiques, des procédures et des normes (2023) et le Curriculum Standards Guide (2021) seront requis pour tous les examens d’agrément.
Please note that the Compliance with Requirements for Accreditation is now included as Appendix 2 of the Curriculum Standards Guide (2021).
Veuillez noter que le document de Conformité aux normes d’inscription des provinces canadiennes réglementées (2021) est maintenant inclus en tant qu'Annexe 2 du Curriculum Standards Guide (2021).
National Competency Profiles / Profils de compétences nationaux
The Canadian Alliance of Audiology and Speech-Language Pathology Regulators (CAASPR) approved the National Audiology and Speech-Language Pathology Competency Profiles on April 29, 2018. The ultimate purpose of these profiles is to harmonize the registration processes of audiologists and speech-language pathologists across the regulated jurisdictions in Canada. Each competency profile provides a set of essential competencies and their related sub-competencies. These profiles detail the professional competencies required for entry-to-practice as an audiologist or speech-language pathologist in Canada.
L'Alliance Canadienne des organismes de réglementation en orthophonie et en audiologie (ACOROA) a approuvé les Profils des compétences nationales en audiologie et en orthophonie le 29 avril 2018. Le but ultime de ces profils est d'harmoniser les processus d'inscription des audiologistes et des orthophonistes à travers les juridictions réglementées au Canada. Chaque profil de compétence fournit un ensemble de compétences essentielles et leurs sous-compétences associées. Ces profils détaillent les compétences professionnelles requises pour l'entrée en pratique en tant qu'audiologiste ou orthophoniste au Canada.
National Audiology Competency Profile (2018) / Profil de competences nationales pour l'audiologie (2018)
National Speech-Language Competency Profile (2018) / Profil de competences nationales pour orthophonie (2018)